Projekt Warszawa odkrył karty

Wdrożenie kompleksowej strategii rozwoju i komunikacji klubu, utworzenie akademii siatkarskiej, nawiązanie współpracy z międzynarodową agencją marketingu sportowego SPORTFIVE oraz nowi partnerzy biznesowi – IMMERGAS i SKI TEAM – to najważniejsze zmiany w Projekcie Warszawa, które zakomunikowano podczas przedsezonowej konferencji prasowej w hotelu The Westin Warsaw. 

Sport budzi emocje, pozwala kibicom identyfikować się z ulubionymi zawodnikami czy drużynami i tworzyć trwałe relacje. Podobnie jest dziś w biznesie – firmy budują wizerunek tak, by klienci czuli się związani z marką na długo. Promowanie naszej firmy i jej produktów poprzez klub siatkarski ma duży, międzynarodowy potencjał marketingowy i jest bardzo skuteczne. Potwierdza to mój przyjaciel, także jeden z kluczowych sponsorów Projektu Warszawa, Ołeksandr Hereha. Jego klubEpicentr-Podolany Horodok – to aktualny mistrz Ukrainy, który w poprzednim sezonie dotarł do 1/8 Pucharu Challenge. Wspólnie działamy, żeby Projekt Warszawa także walczył o najwyższe cele, a w następnym sezonie do stolicy ponownie zawitała Liga Mistrzów powiedział Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Projektu Warszawa oraz właściciela klubu firmy PLAST-BOX S.A. 

Podczas konferencji zakomunikowano nawiązanie długofalowej współpracy pomiędzy klubem, a  międzynarodową agencją marketingu sportowego SPORTFIVE, która w Polsce działa od 1997 roku, współpracując z podmiotami sportowymi, stacjami telewizyjnymi i markami.

– Globalne doświadczenia SPORTFIVE w różnych obszarach biznesu sportowego potwierdzają, że sponsoring sportowy jest ważnym elementem budowania rozpoznawalności oraz pozytywnych i długotrwałych skojarzeń z marką. Wdrożenie opracowanej przez nas strategii rozwoju i komunikacji pozwoli Projektowi Warszawa na osiągnięcie celów biznesowych i wizerunkowych. Natomiast nawiązanie mocnych partnerstw marketingowych wpłynie na zapewnienie stabilności finansowej klubu i zainteresowania marką, co w konsekwencji przyniesie także pożądane sukcesy sportowe – zapewnia Tomasz Rożenek, dyrektor sprzedaży SPORTFIVE POLAND Sp. z o.o.

Dzięki staraniom SPORTFIVE pozyskano już nowych partnerów klubu. Jednym z nich jest Immergas Polska, producent pomp ciepła, hybrydowych pomp ciepła i kotłów gazowych.

W Immergas od lat wspieramy sport, głównie zespołowy, gdzie liczą się takie same wartości, jak w biznesie. Oprócz pasji, zaangażowania, kluczowa dla sukcesu jest współpraca. Niezbędna jest świadomość, że sukces jest wspólnym dziełem wszystkich tych, którzy na niego pracują. Z tą wartością chcemy być utożsamiani jako marka i jako organizacja. Współpracę z Projektem Warszawa traktujemy także jako platformę komunikacji –  z mieszkańcami Warszawy, ale także kibicami siatkówki, którzy zaufają Projektowi i będą go wspierać. Mamy wiele spójnych celów. Jako producent m.in. hybrydowych pomp ciepła chcemy wspólnie z klubem pracować nad obszarem edukacji i promowania ekologicznych rozwiązań grzewczych w stolicy w celu poprawy jakości życia i powietrza – powiedziała Magdalena Oskiera, dyrektor marketingu Immergas Polska.

Powodem dumy władz klubu jest powołanie od nowego sezonu międzynarodowej akademii siatkarskiej Projektu Warszawa, w której trenować będą młodzi sportowcy z Polski i Ukrainy, a docelowo także z innych krajów. Fundacja Projektu Warszawa zarządza akademią, a jej głównym partnerem została sieć specjalistycznych sklepów rowerowo-narciarskich SKI TEAM. Młodych siatkarzy szkolić będzie sztab trenerski pod kierownictwem Pawła Mikołajczaka, który wraca do klubu w nowej roli.

Siatkówka to moja wielka pasja i bardzo się cieszę, że dzięki współpracy z naszymi partnerami możemy walczyć o najwyższe cele sportowe, a także zwiększać zainteresowanie klubem w stolicy. W nowym sezonie powracamy także z cyklicznymi spotkaniami w Klubie Biznesu powiedział Piotr Gacek, wiceprezes i dyrektor sportowy Projektu Warszawa. 

Jednak szczególne znaczenie ma dla mnie długo oczekiwany start międzynarodowej akademii siatkarskiej Projektu Warszawa. Jestem przekonany, że dzięki akademii wychowamy wspaniałych zawodników, którzy pójdą w ślady obecnie grających w naszym klubie mistrzów świata – Andrzeja Wrony, Damiana Wojtaszka, Piotra Nowakowskiego i Artura Szalpuka – dodał Gacek, który sam sięgał z reprezentacją Polski po wicemistrzostwo globu w 2006 roku i złoto mistrzostw Europy 2009.

– Sport młodzieżowy jest dla nas niesłychanie ważny – buduje silne więzi i jednoczy. Zaangażowanie SKI TEAMU w powstanie międzynarodowej Akademii Projektu Warszawa zrodziło się właśnie z chęci wsparcia integracji młodzieży polskiej i ukraińskiej poprzez sport. Zależało nam też na tym, żeby Projekt Warszawa miał wychowanków, którzy kontynuować będą bogate tradycje siatkarskie stolicy – powiedział Tomasz Piątkowski, prezes zarządu SKI TEAM. 

Partnerem głównym klubu jest miasto stołeczne Warszawa. Dorota Ognicha, zastępca dyrektora Biuro Sportu i Rekreacji UM Warszawy docenia, że siatkarze Projektu Warszawa mocno identyfikują się ze swoim miastem. 

– Zespołowość, pracowitość, pasja i zaangażowanie to wartości reprezentowane przez klub, które są ważne także dla nas. Nie ma lepszej i efektywniejszej formy promocji, niż poprzez sport, dodatkowo w dyscyplinie, która wyzwala pozytywne emocje, na trybunach jest bezpiecznie, a kibice zachowują się i wspierają drużynę kulturalnie – zapewnia Ognicha. 

Podczas konferencji poinformowano także o zmianach organizacyjnych i powiększeniu zespołu komunikacji klubu, którym pokieruje doświadczony PR manager sportowy Sławomir Rykowski.